Шумовете, които идват от под предния капак на автомобила, са чест симптом за неизправности в различните компоненти на двигателя. Игнорирането на тези звуци може да доведе до сериозни повреди и ограничение на функционалността на автомобила.
Свистене
Издаването на свистящ звук обикновено е резултат от разтегнат ремък или счупен обтегач. Газенето на въздух от повредени компоненти на системата за задвижване на допълнителното оборудване или газоразпределителния механизъм предизвиква свистящ звук. С други думи, този звук указва проблем с ремъка или някои от свързаните му компоненти.
Бучене
Бучене
Бученето, от своя страна, е симптом на счупен лагер. Този звук може да бъде носител на повратни ефекти, ако не се отремонтира навреме. Например, блокиран лагер на охладителната помпа или алтернатора може да причини скъсване на ремъка и да доведе до пълна неработоспособност на спомагателното оборудване.
Особено сериозно е, когато необичайни звуци се чуват от ангренажния ремък, тъй като скъсването му може да доведе до деформация на клапаните и впоследствие до основен ремонт на двигателя.
Затова е от решаващо значение да се отстранят тези неизправности възможно най-скоро, за да се предотврати по-голямо увреждане на автомобила.
Тропане
Тропането обикновено се появява в случаи, когато механизмът за регулиране на газоразпределението е повреден или когато датчикът за положение на разпределителния вал е повреден. Повреди в тези компоненти водят до неизправности в работата на двигателя и понижаване на неговата мощност.
Понякога тропането може да се дължи и на разтегната ангренажна верига. За разлика от ремъка, неизправността трябва да бъде поправена незабавно, за да се предотврати прогресиране на повредата.
Шумни вибрации
Шумните вибрации предизвикват износване на опорите на двигателя или неизправност в запалителната свещ. Анормалните вибрации могат да се усещат както в автомобилната кабина, така и външно околностите.
Чукане
Чукането е един от най-честите симптоми за неизправност на двигателя. Чукането под капака може да бъде признак за редица проблеми, като например повреда на клапан, износени лагери на разпределителния вал, неизправности на цилиндри или бутала.
Звукът на чукане може да бъде използван като индикация за откриването на проблема. Конкретни характеристики на звука може да указват върху точния елемент, който се нуждае от поправка.
Глухо тупкане
Например, глухото тупкане, което се появява след загряване на двигателя и се превръща в дрънчене, когато педала на газта се натисне, може да сигнализира за критично износване на разпределителния вал и свързващите пръти.
Цъкането, което ясно се чува незабавно след стартирането на двигателя и изчезва след няколко секунди, обикновено указва на неизправности на клапаните.
Неравномерното тъпо чукане от картера, което променя честотата си при увеличаване на оборотите на двигателя, може да бъде индикация за разваляне на лагерите на коляновия вал.
Тропането, което се чува незабавно след стартирането на двигателя и изчезва за няколко секунди, може да бъде признак за недостатъчно или твърде много моторно масло, както и за заседнал маслен филтър.
Остър метален звук
Острият метален звук, който внезапно се появява от относително нов двигател и се засилва при повишаване на товара, може да подсказва за детонация в двигателя, причинена от лошо качество гориво с нисък октанов рейтинг.
Неизправностите, посочени по-горе, не трябва да се игнорират, тъй като те могат да доведат до сериозни повреди в двигателя и да намалят функционалността на автомобила.
В случай на поява на такива звуци, е препоръчително да се консултира с механик и да се отстрани проблемът възможно най-бързо.
Оставете коментар
Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *